Genel

Snapchat Türkiye’de Nasıl Kullanılıyor?

Yazar Nisan 28, 2017 Yorum Yok

Snapchat bir süre öncesinde hayatımıza çok etkili olarak girdi. Platformun kullanılmaya başlanması ile birlikte diğer sosyal medya platformlarında kullanım yapan herkes bu alandan da profil aldı. Daha sonrasında ise bu uygulama içerisinde oldukça hızlı ve aktif bir kullanım sağlandı. Birçok arkadaşlıklar, birçok hikayeler ve birçok izlenme elde edildi. Şuan hala snapchat sevilen bir uygulama olarak kullanılmaya devam ediyor.Peki, Türk kullanıcılar Snapchat uygulamasını nasıl kullanılıyor?

Yüz Efektleri İlgi Çekiyor

Türk kullanıcıların yabancı kullanıcılar gibi snapchat kullanımlarında etkili olan faktörlerden bir tanesi ilk olarak yüz efektleri. Bu anlamda kullanıcılar herhangi bir snap atmasalar dahi kameralar üzerinden yapılan yüz efektlerini oldukça fazla seviyorlar. Bu efektlerin sürekli olarak değişim göstermesi ise kullanıcıların snapchat içerisine girerek efektleri kontrol etmesini sağlıyor. Aynı zamanda kullanıcılar için dikkat çeken bu yüz efektlerinin kullanımlarının hikaye alanından daha çok arkadaşlar arasında da kullanıldığını söylemek gerekiyor. Kullanıcıların büyük bir bölümü kamera alanında bulunan yüz efektlerini direk olarak çekim yaparak arkadaşlarına gönderiyor. Bu sayede snaplar iki kişi arasında izleniyor.

Genç Profiller Snapchat İçerisinde

Hem Facebook hem de instagram platformları içerisinde neredeyse her yaştan insanı rahatlıkla bulabilirsiniz. Çünkü bu platformlar içerisinde genel itibari ile kullanım yaş oranı sürekli olarak değişim gösteriyor. Yaş ortalaması ise hem aşağı seviyelerde hem de yukarı seviyelerde oluyor. Bu anlamda instagram ve Facebook kullanımları her yaştan kişiye toplu olarak hitap edebiliyor. Ancak Türk kullanıcılar için snapchatin de aynı olduğunu söylemek zor. İlk olarak kullanıcılar için snapchat kullanımı yaş oranları en çok 18-24 arasında. Genel itibari ile tam genç seviyenin snapchati daha çok sevdiğini söylemek gerekiyor. Biraz daha yukarı yaş grubu için kullanımlar azalırken diğer yaş grupları için neredeyse bitiyor. Bu anlamda snapchat uygulamasının özellikle belirli bir yaş grubu tarafından sevildiğini söylemek mümkün. Kullanıcıların büyük bir bölümü bu anlamda gençlerden oluşuyor.

Snapchat Marka Sevmiyor

Sosyal medya platformları içerisinde birçok ayrı uygulamada reklamların olduğunu söyleyebiliriz. Reklamlara en az yer veren uygulama ise snapchat oluyor. Bu anlamda platform hem Türkiye içerisinde hem de diğer kullanımlarda markalara önem vermiyor. Kullanıcılar için oldukça iyi bir haber olan bu durum insanların reklam bulunduran adreslerden bir süreliğine uzaklaşmasını sağlıyor. Facebook, Youtube ve İnstagram içerisinde yer alan reklamların sürekli olarak artış göstermesi kullanıcıları bunaltmış durumda. Bu nedenle platformlardan sonra Snapchat içerisinde kullanım sağlanması kullanıcıları büyük oranda rahatlatıyor. Bazı kullanıcılar reklam olmamasını kötü bulurken birçok kullanıcı için snapchatin marka sevmemesi en önemli ve olumlu özelliklerinden bir tanesi. Bu sayede kullanıcılar platform içerisinde sürekli aynı videoları ve görüntüleri görmüyor aynı zamanda bir şey alınması için zorlanmıyor.

Snapchat Akşam Daha Fazla Kullanılıyor

Türkiye’de snapchat kullanımları için yapılan incelemede aynı zamanda kullanımların akşam saatlerinde daha fazla yapıldığı da ortaya konulmuş durumda. Kullanıcıların büyük bir bölümü snapchat kullanımlarını akşam saatlerinde yapıyor. Aynı zamanda bu kullanımlar sabahın erken saatlerinde de kontrol ediliyor. Yani snapchat kullanımları gün ortasında değil akşam iş bitiminde ve sabah işe başlamadan önce yapılıyor. Hikayelerden oluşan bu alanının kontrol özelliği taşıması nedeni ile kullanıcıların snapchat kontrollerini daha fazla olarak yataktan çıkmadan yaptığını söylemek mümkün. Aynı zamanda bir diğer kontroller akşam ve gece saatlerinde yatağa girilmesi ile birlikte yapılıyor. Atılan snaplerin 24 saatlik olması nedeni ile bu iki zaman diliminde yapılan kullanımlar etkili oluyor.

[Toplam:0    Ortalama:0/5]

Cevap bırakın