Genel

Günümüz Teknolojisinde Şirketler İçin Sosyal Medyanın Önemi

Yazar Ocak 14, 2017 Yorum Yok

Erişimin artık oldukça basit olduğu Facebook, Instagram, Youtube, Twitter gibi sosyal medya platformları insanları birbirine yakınlaştıran yegane araçlar olmuştur. Haberleşmenin hızlı bir şekilde geliştiği ve tüketildiği bu sosyal medya platformlarında ses getirmek, daha dün tanınmaz biriyken bir anda sizi binlerce insan tarafından bilinen biri haline getirebiliyor. Bu nedenle günümüzde artık sosyal medyanın önemi yadsınamayacak kadar büyük.

Mekan ve zaman unsurları olmaksızın her bilgiyi anında aktarabilmek insanları birbirine daha fazla yakınlaştırırken, bireysel düşüncelerin önemini de arttırdı. Bilgiyi paylaşacağınız platformu belirlemek ve bunu nasıl paylaşacağınıza karar vermek özgür bir düşüncenin ürünü haline geldi. Kendi gerçekliğini çeşitli araçlarla sunan insanların etrafına binlerce fan da toplayabildi. Bu nedenle sosyal medya insanların kendisini ispatlayabileceği bir alana da dönüştü. Üstelik araştırmalar gösteriyorki bu mecraları kullanan kişilerin sayısın gün be gün artıyor. Bir çok insanın en az iki sosyal medya hesabı bulunuyor ve bunların ikisini de aktif bir biçimde kullanıyor.

Sosyal Medya Şirketler İçin Önemli Bir Araç

Artık sosyal medyanın önemiişletmeler tarafından da anlaşılmış durumda. Bu nedenle pek çok firma artık sosyal medya uzmanı adı altında, dijital medyaya hakim ve internet üzerinde pazarlama stratejileri geliştirebilecek elemanlar alıyor. Bundan dolayı firmaların bu isteğine karşılık dijital medya eğitimleri de hız kazanmış durumda.

Şirketler hizmetinin ya da ürettiği ürünün pazarlaması için internete daha fazla ağırlık veriyor. Çünkü burada müşterilerle birebir etkileşim haline geçmek daha kolay. Televizyonda yayınladığınız bir reklama göre internet üzerinde reklamını yaptığınız bir ürün hakkında daha kısa sürede geri dönüşler alma şansına erişiyorsunuz. Bu da kullanıcı memnuniyetini daha hızlı sağlamak ve kullanıcıyla daha hızlı etkileşime girmek anlamına geliyor. İnternet reklam stratejilerinde özenli ve dikkatli davranmak bir markayı oldukça yukarılara taşıyabiliyor. Yani daha kısa bir şekilde bahsetmek gerekirse sosyal medya müşterilerin öncesinde ve sonrasındaki davranışlarını inceleyebiliyor. Böylece öncesinde olumsuz olan bir davranışı kendi lehine çevirerek yeni müşteriler kazanabiliyor. Bu nedenle sosyal medyanın önemi firmalar tarafından da kabul görüyor.

Sosyal Medya Bir Şirkete Neler Kazandırıyor?

Öncelikle internette yer alan kitleye baktığımız zaman bir firma için ulaşabileceği çok fazla insan olduğunu görüyoruz. Bu da diğer pazarlama kanallarına nazaran sosyal medyayı daha fazla öne çıkarıyor diyebiliriz. Üstelik sosyal medya üzerinden oldukça eğlenceli şekilde mevcut pazarlamanızı geliştirmeniz mümkün.

Bir diğer önemli artısı ise zaten mevcut müşterilerinizin sizi sosyal medyada takip ediyor olması. Yani sizin yaptığınız yeniliklerde, kampanyalardan anında müşteriniz haberdar olabiliyor. Üstelik sizin reklamınızı sizin için binlerce kişi sosyal medyada yapabiliyor. Paylaştığınız bir gönderi beğeni kazandığı zaman sizi takip eden müşteriler tarafından da paylaşılıyor ve siz kendi müşterilerinizi aynı zamanda reklam aracınız yapmış oluyorsunuz, bu da sosyal medyanın önemini bir kez daha ispatlıyor.

Firmalar Sosyal Medyada Nasıl Stratejiler Belirlemeli?

Sosyal medya üzerinde bir firmanın geliştireceği strateji onun aynı zamanda kimliği olmalıdır. Yani bir firmanın internet reklamlarına, görsellerine, paylaşımlarına, kampanyalarına baktığınız zaman o şirketin kimliğini anlamış olursunuz. Bunu mümkün olduğu kadar doğru tanıtmak için firmanın karakterine uygun adımlarla ilerlemek gereklidir.

Bu da ancak iyi bir sosyal medya planlamacısıyla mümkün olacaktır. Sosyal medyanın önemi ni bilen şirketler profesyonellerle çalışarak şirket kalitesini arttırmakta ve internette kimliklerini doğru adımlarla oluşturmaktadırlar. Böylece firma kısa sürede sosyal medya üzerinde aktif rol oynar ve hedefe doğru ilerler.

[Toplam:0    Ortalama:0/5]

Cevap bırakın