Genel

Sosyal Medya Miyop Oranını Arttırdı

Yazar Şubat 4, 2017 Yorum Yok

Sosyal medyanın gün içerisinde insanların büyük bir vaktini alması bedenen rahatsızlara neden oluyor. Bu rahatsızlıklar içerisinde en büyük zarar gözler üzerinde oluyor. Son dönemde yapılan araştırmalar sosyal medya üzerinde fazla vakit geçirmenin göz sağlığına çok büyük zararlar verdiğini gösteriyor. Bunun dışında;

  • Boyun ve sırt ağrıları meydana geliyor. Bu alan içerisinde oldukça fazla zaman geçirmek duruş bozukluğuna neden oluyor. Boynun mobil bir cihaz ya da bilgisayar üzerine fazla odaklanması boyun ağrılarına ve boyun düzleşmesine neden oluyor.
  • Sosyal medyanın göz sağlığının yanında zarar verdiği bir diğer alan ise ruh sağlığı. Bu alanda da fazla kullanım bilinçaltınızı etkiliyor. Beğeni almak, takipçi oluşturabilmek gibi alanlar bir süre sonrasına psikolojinizi olumsuz olarak etkiliyor.
  • Sosyal medyadan en çok olumsuz etkilenen alan ise göz sağlığı. Araştırmalar son dönemde yapılan sosyal medya kullanımlarının miyop oranını arttırdığını gösteriyor.

Gözler Telefon Işığından Fazla Etkileniyor

Aralıksız olarak bir ekrana bakmak göz bozulmasını çok daha kolay hale getiriyor. Özellikle günümüzde miyop olan insan sayısı oldukça fazla. Üstelik bu sayı çok küçük yaşlara kadar indi. Küçük çocukların tablet ve cep telefonu ile fazla vakit geçirmesi erken yaşta gözlük kullanılmasına neden oluyor. Gözler en çok gece bakılan telefon ışıklarından etkileniyor. Bu anlamda sadece telefon ışığının gözlere yansıması göz yorgunluklarına neden oluyor. Özellikle geceleri birçok insan sosyal medya üzerinde vakit geçirmeden uyumuyor. Bu nedenle gözler yorgun haliyle bir de telefon ışığından etkiliyor. Aynı zamanda uyumadan önce telefon ile vakit geçirilmesi bilinçaltınızı da uyku içerisinde telefon içerikleri ile dolduruyor.

Gözlerin Telefondan Daha Az Etkilenmesi İçin Neler Yapılmalı?

Gözlerinizin telefon ışığından daha az etkilenmesi için farklı yöntemler kullanabilirsiniz.

  • İlk olarak gözün telefon ile sürekli temas kurması engellenmesi. En fazla 20 dakikada bir göz farklı bir yere odaklanmalı ya da birkaç dakika kapatılmalı. Aralıksız 20 dakikadan fazla ekrana bakılması göz salığını tehdit ediyor.
  • Gece telefon içerisinde vakit geçirilecekse sadece telefon ışığı kullanılmamalı. Bunun yanında gece lambası kullanabilirsiniz. Bu sayede göz yorulmayacaktır. Başka bir ışık kullanmanız ile birlikte telefonun ekran parlaklığını da mümkün olduğu kadar azaltmanız da fayda var.
  • Gün içerisinde sosyal medya üzerinde vakit geçirmek isteyenler sabah ya da öğle saatlerini tercih etmeli. Akşam yorulan gözler bir de telefon üzerinde daha fazla göz yorgunluğuna neden olabiliyor.
  • Uyku zamanı geldiğinde 5 ya da 10 dakika demli çay, patates gibi bitkiler ile birlikte gözler dinlendirilmeli. Bu sayede daha derin ve daha dinlendirici bir uyku uyuyabilirsiniz.

Sosyal Medyadan Çocukları Uzak Tutun

Çocukların sosyal medya üzerinden psikolojik ve bedensel etkilenmeleri çok daha kolay ve çok daha büyük zararlara neden oluyor. Gelişmekte olan göz yapılarının çok fazla telefon ya da tablet ile yorulması küçük yaşta göz bozukluklarına neden oluyor. Aynı zamanda sosyal medya üzerinde yer alan uygunsuz videolar için herhangi bir engelleme yok. Bu nedenle çocuklar bu alan içerisinden de fazlasıyla etkileniyorlar. Korkulu rüyalar görme, aksiyonları gerçek gibi algılama ve buna göre hareket etme çocuklar üzerinde olumsuz davranışlara neden oluyor. Çocuklar için zarar oluşturacak bir diğer alan ise sosyal medya üzerinde dolaşan suç örgütleri. Bu suç örgütleri kandırabilmek adına daha çok çocukları tercih ediyor. Bu nedenle çocukların sosyal medya ile geç tanışması onlar için daha yararlı olacak.

[Toplam:0    Ortalama:0/5]

Cevap bırakın