Genel

Snapchat’i İndirenlerin Sayısı Giderek Düşüyor!

Yazar Haziran 11, 2017 Yorum Yok

Snapchat’i İndirenlerin Sayısı Giderek Düşüyor, Son araştırmalar, Snapchat’in zor durumda olduğunu net bir şekilde ortaya koyuyor. Özelliklerinin kopyalanmasının ardından yaşadığı düşüşü engelleyemeyen platformun başı ciddi şekilde dertte!

Özellikleri rakipleri tarafından kopyalanan Sanpchat’te planlar istendiği gibi ilerlemiyor. Hisse senetlerinde yaşanan %26’lık düşüş, şirketin kayıplar yaşamasına neden olurken, 2017’nin ilk çeyreği için açıklanan rakam 2,2 milyar doları buldu. İkinci çeyrekte de işlerin kötüye gidebileceği öngörülüyor.

Asıl Sorun Snapchat’inEskisi Kadar İndirilmemesi

Şirket tarafından özel şirketlere yaptırılan araştırmaların sonucuna bakıldığında 2016 ve 2017 yıllarının ilk çeyreğinde Snapchat uygulaması indirmeleri %22 oranında düşüş gösteriyor. En büyük kayıp iPhone kullanıcıları cephesinde görünüyor.

Snapchat’in yaşadığı kayıpların arkasında Facebook ve Instagram gibi sosyal medya platformlarının kullanıcı sayısının artması gösteriliyor. Adı geçen sistemlerin Snapchat’in özelliklerini kopyalaması da asıl sorun olarak gösterilebilir. Şimdi, piyasalarda Snapchat’in ivmeyi tersine döndürmek için neler yapacağı merak ediliyor.

Snapchat Gözlük Üretti!

Gözlükler Avrupa’da satışa çıktı!Snapchat gözlükleri, Avrupa pazarına hızlı bir giriş yaptı. Özellikle gençler tarafından büyük bir merakla beklenen gözlüklerin kullanıcı kitlesi üzerinde de pozitif etki göstermesi hedefleniyor. Gözlükler dünyanın farklı yerlerinde görülmeye ve satılmaya başlayınca, gördüğü ilgi de aynı oranda artış gösterdi. Göstereceği performans merakla beklenen ve Spectacles ilk olarak; Paris, Berlin, Venedik, Barcelona ve Londra’da reyonlara çıktı.

2016 yılının sonunda Amerika’da satışa sunulan gözlüklerin ünü sınırları aşarak Avrupa’ya yayıldı. Gözlükler 130 ila 150 Euro arasında fiyat etiketine sahip.

Spectacles Nedir? 

Snapchat’in ilk donanım ürünü olan Spectacles kısa videolar çekebiliyor. Çekilen görseller Snapchat üzerinden rahatlıkla paylaşılabiliyor. Güneş gözlüğü olarak piyasaya sunulan ürünler renk seçenekleriyle her yaş grubundan kullanıcıya hitap ediyor.

Aksiyon dolu anları kaydetme aşamasında kolaylık sunan ürün, hızlı paylaşım imkânıyla da fark yaratıyor. İnsan gözünün görüş açısına yakın 115 derecelik bir kameraya sahip olan gözlükler, 10 saniye uzunluğunda video çekebiliyor. Kullanıcılar tüm komutlara gözlük üzerindeki butonla ulaşabiliyor. Tek beden üretilen gözlüklerin en çok tercih edilen renkleri arasında siyah, mercan kırmızısı ve deniz mavisi yer alıyor.

Sağ ve sol üstte bulunan butona bir kere basıldığında kayıt başlıyor. 10 saniyenin sonunda sistem kendiliğinden duruyor. Yapılan kayıtlar iOS cihazındaki Snapchat uygulamasına otomatik olarak aktarılarak paylaşıma hazır hale getiriliyor. Uygun bir bütçesi olan gözlük, aksesuar olarak kullanılabildiği gibi, en güzel anların hafızalara kazınması için özel çekimlere de imkân sağlıyor.

Snapchat Yatırımlarına Devam Ediyor!

Yaşadığı düşüş sonrasında yılmayan ve yaratıcı fikirlerle kullanıcılarının yanında yer alan ve her aşamada onları şaşırtan Snapchat, son yatırımıyla adından uzun süre söz ettireceğe benziyor. Son dönemde drone kullanılarak kaydedilen kamera görüntüleri sosyal medyanın ilgi odağı haline geldi. Aldığı kararla yeni yatırımlarını drone üzerinden yürüteceğini açıklayan şirketin neler yapabileceği şimdiden merak ediliyor.

Snapchat Hakkında İstatistikler

Snapchat’in kullanıcılarının %70’ini kadınlar oluşturuyor. Her gün 400 milyondan fazla “Snap” gönderiliyor. Kullanıcıların %77’sinin genç ve üniversite öğrencisi olduğu söylenebilir. 18-24 yaş grubu arasındaki kullanıcı kitlesi en çok Cuma ve Cumartesi günleri platformda zaman geçiriyor.

Snapchat kullanıcılarının %40’ı yaratıcılık, %30’u arkadaşlarıyla iletişim kurmak ve %25’i kolay yazışmak için bu sistemi tercih ettiğini belirtiyor. Markalar, dijital pazarlama süreçlerini yönetirken, “hedef kitlenin hangi mecralarda ne kadar vakit harcadıklarını anlayarak” hedeflerine ulaşabilir. iPhone kullanıcılarının %18’inin Snapchat kullanıyor olması yeni ürün lansmanı yapmak isteyen markaların tercihlerini hangi platform üzerinden yürütmeleri gerektiği konusunda da bilgi verebilir.

[Toplam:1    Ortalama:5/5]

Cevap bırakın