Genel

Snapchat Bünyesine Kattığı Şirketlerle Günden Güne Büyüyor

Yazar Haziran 9, 2017 Yorum Yok

Kaybolan mesaj uygulaması ile piyasaya giriş yapan Snapchat, kullanıcılarına sunduğu geniş yüz filtresi çeşitliliği ile bir anda en çok tercih edilen sosyal medya platformları arasına adını yazdırmıştı. Yüz filtreleri o kadar ilgi gördü ki kaybolan mesajdan çok kullanıcılar bu özelliği için Snapchat’i kullanmaya başladı. Yüz fitrelerinin yanı sıra 24 saatlik hikayeler bölümü ile de sıkça adından bahsettiren Snapchat, diğer sosyal medya platformları tarafından taklit edilmeye başladı. Bununla birlikte kullanıcı sayısında azalma yaşamak istemeyen Snapchat; satın alarak bünyesine kattığı şirketler ile farklılıklarını sürdürmeyi hedefliyor.

Snapchat’ in Satın Alma Girişimleri Neden Hızlandı ?

Snapchat’ in, Facebook ve Instagram tarafından taklit edilen özelliklerini bilmeyen yok sanıyoruz. Önce hikayeler kısmı, hemen arkasından yüz filtreleri taklit edildi ve bu durum Snapchat’ in kullanıcılarında bir miktar kayba yol açtı. Facebook ve Instagram karşısında sürekli gerileyen ve kullanıcılarını kaptıran Snapchat, üzerinde oluşan baskılar nedeniyle çalışmalarına ve şirket satın almalarına hız kattı.

Snapchat’ in SahibiSnap Farklı Girişimler İçerisinde

Kendini kamera şirketi olarak tanımlayan Snap, ‘Ctrl Me Robotics’ firmasını satın alarak, drone üretimi üzerine çalışmalar sürdürdüğünü açıklamıştı. Yaklaşık 1 milyon dolar harcama yaparak satın alınan bu şirket ile yazılım ve üretim aşamalarını ikiye bölerek çalışan Snap, drone üretim piyasasına hızlı bir giriş yapmayı hedefliyor.

Sosyal medya platformları arasında yerini korumakta güçlük çeken Snapchat uygulaması ile zarara uğrayan Snap şirketi, bu çalışmaları ile kamera şirketi olma yönünde çalışmalarını sürdürerek, zararını kapatmayı planlıyor.

Snapchat’ ten Bir Satın Alma Da, Online İçerik Oluşturma Yönünde

Kullanıcıya sunulduğu günden itibaren, özellikle gençlerin ilgi odağı haline gelen Snapchat, son bir kaç aydır yaşadığı gerilemeler nedeniyle farklı arayışlar içerisine girmişti. Mart ayında bu yönde çalışmalarını hızlandırarak; online içerik oluşturma üzerine çalışan bulut tabanlı bir platform satın aldığı gündeme gelmişti. Snapchat tarafından şirket ismi açıklanmazken, bu satın alma için 20 milyon dolar kadar bir bütçe kullanıldığı yine söylentiler arasındaydı.

Şimdi De Placed’ i Satın Aldı

Her geçen gün kendini geliştirme yönünde hızlı adımlar atan Snapchat; şimdi de reklam ve pazar araştırması şirketi olan Placed’ i satın aldı.Snapchat bu satın alma sayesinde, artık kullanıcılarının hangi mağazalardan ürün satın aldığını; hangi reklamlara ilgi gösterdiğini öğrenebilecek ve sanıyoruz ki bu doğrultuda kullanıcılarına hizmet verecek.

Satın alma ile ilgili net bir rakam açıklanmazken söylentiler 200 milyon dolar ile 500 milyon dolar arasında. Ağustos ayından bu yana Snapchat uygulaması üzerinden kullanıcılara sunulan reklamlar sanıyoruz ki pek ilgi görmedi. Bunun nedeninin reklamların kullanıcılara yönelik doğru ürünler içermediğini düşünen Snapchat, artık Placed, sayesinde bu kontrolü tamamen elinde bulunduracak ve kullanıcının ilgi alanlarını tespit edip bu yönde reklamlarını sunarak, reklam veren ile müşteri arasındaki iletişimi kolaylaştıracak.

Bugüne kadar 100 kişilik bir ekip ile çalışmalarını sürdürenPlaced’ in ekibi şuan için aynı ofislerinde çalışmalarını sürdürmeye devam edecek. Eğer Placed, Snapchat için beklenen faydayı sağlarsa ekibi büyütmek zorunda kalacak gibi görünüyor.

Rakip sosyal medya platformları tarafından, taklitlerinin ardı arkası kesilmezken, kullanıcılarını kaybederek gerilemeye başlayan ve maddi zarara uğrayan Snapchat, bu yatırımlar ile kullanıcı kitlesini geri kazanarak yükselmeyi hedefliyor.

PekiPlaced’ in, Snapchat’ in bünyesine katılmasından sonra ne gibi gelişmeler yaşanacak; yatırımlar işe yarayacak mı, Snapchat zararını karşılayabilecek mi bekleyip göreceğiz.

[Toplam:0    Ortalama:0/5]

Cevap bırakın