Genel

Markaların Sosyal Medya Kullanımları Önemli

Yazar Mart 21, 2017 Yorum Yok

Sosyal medya ilk olarak kişisel düşüncelerin ve hayatların paylaşılabilmesi adına tasarlandı. Ancak daha sonrasında platform içerisinde kişisel kullanımlardan çok daha fazlası yapılmaya başladı. Marka reklamları ve tanıtımları bu farklı alanlar içerisinde yer alıyor. Markalar sosyal medya platformlarını en iyi kullanan alanlar olarak gözüküyor. Öyle ki internet üzerinde yapılan analizler ve araştırmalar sosyal medya kullanımlarında marka öneminin oldukça büyük olduğunu gösteriyor.

Televizyon Reklamları Geride Kaldı

Markalar yapacakları her değişikliği sosyal medya üzerinden tanıtıyorlar. Öyle ki reklamlar dahi ilk olarak zaman zaman bu alan içerisinde yayınlanabiliyor. Bunun yanında markalar için ön izleme olarak birçok kullanım saha öncesinde sosyal medya üzerinde yer alabiliyor. Bu alan içerisinde kısa sürede marka bilgileri hızla yayılıyor. Bu nedenle televizyon reklamlarının artık sosyal medya reklamlarına göre çok daha geride kaldığını söylemek mümkün. Kişiler birçok markanın ürünün tanıtımı sosyal medya üzerinden görüyor. Bu sayede beğeniyor, paylaşıyor ve yorum yapıyor. Bu durumlar tanıtımların daha fazla insan tarafından görüntülenmesini sağlıyor. Kullanıcılar için oldukça etkili olan bu durumu en iyi kullanan ise Samsung. Bunun yanında birçok marka çalışmalarını sosyal medya üzerinden sürdürüyor.

Tanıtımları Sosyal Medya Etkiliyor

Sosyal medya içerisinde yer alan reklamlar artık bu alanı etkilemeye başladı. Çünkü markalar yaptıkları reklamlar içerisinde sosyal medyanın etkisini ve gücünü kullanıyorlar. Kısaca bunu şu şekilde açıklayabiliriz. İlk olarak uzun metrajlı olarak reklam filmi çekimi yapılıyor. Bu çekim imkan olan bütün sosyal medya platformları içerisinde paylaşılıyor. Daha sonrasında ise aynı reklam üzerinden ya da farklı bir reklam ile birlikte kısa metrajlı olarak reklam çekimi yapılıyor. Bu kısa olan tanıtım filmi ise mümkün olan diğer sosyal medya uygulamalarında paylaşılıyor. Kullanıcılar bu durumda sosyal medya platformları içerisinde uygun olan tanıtımların paylaşılmasını yapabiliyorlar. Bu nedenle sosyal medya platformunu iyi kullanan markaların reklam çekimlerini birden fazla yöntem ile yaptıklarını görebilirsiniz. Bu durumda tanıtım daha fazla kişi tarafından görüntülenebilecek.

Markalar Analize İmkan Veriyor

Sosyal medya üzerinde aktif olara kullanım sağlayan her kullanıcı sponsorlu olan ya da olmayan reklamları mutlaka platform içerisinde görebiliyorlar. Bu durumda da markalar üzerinde başlayan analizler ortaya çıkıyor. Bu analizler en çok beğeniler, yorumlar ve paylaşımlar üzerinden değerlendiriliyor. Kullanıcılar için değerlendirilebilecek bu alanlar en son olarak ise sosyal medyayı en iyi kullanan markanın çıkarılması adına kullanılıyor. Son dönemde bu alan en iyi tanıtımı ve kullanımı yapan marka ise Samsung olarak belirlenmiş durumda. Analizler kullanıcıların Samsung marka tanıtımlarını daha fazla görüntülediği ve paylaşımda bulunduğunu gösteriyor. Yapılan analizler ile birlikte liste içerisinde diğer markalara da yer veriliyor.

Sosyal Medya Reklamları Artıyor

Sosyal medya platformu içerisinde reklamların bu kadar önemli olması bu alan içerisinde yer alan reklamların artmasına da neden oldu. Bu nedenle direk olarak ana ekranlara göz attığınızda bu artışı fark edebilirsiniz. Kullanıcılar sık sık karşılaştıkları bu reklamlardan şikayetçi olsalar da farkında olmadan reklamların etkisinde kalıyorlar. Bu nedenle sosyal medya platformu içerisinde yapılan reklamların hızları da artışı gösteriyor. Artık platform kullanımlarında sponsorlu reklamları özellikle ana ekran üzerinde fazlasıyla görebilirsiniz. Bunun yanında sosyal medya uygulamaları içerisine yeni olarak gelen birçok özellik de reklamlar ile birlikte kullanıcılara sunuluyor. İnstagram uygulamasını hikaye alanını bu durum örnek verebiliriz. Artık hikayelerin arasına reklamlar sıkıştırılmış durumda. Bu alandan reklam görebileceğiniz gibi reklam da verebilirsiniz.

[Toplam:0    Ortalama:0/5]

Cevap bırakın