Genel

Markaların İnterneti Kullanım Gücü

Yazar Nisan 11, 2017 Yorum Yok

Sosyal medya platformları içerisinde her zaman çeşitli markaları görebilirsiniz. Ancak gördüğünüz markalar sizi ne kadar etkiliyor? Bunu bilmenin en önemli yolu kullanıcılara yapılacak olan bir anket ve sosyal medya analizleri. Geçtiğimiz günlerde düzenlenen bu analizler ile birlikte kullanıcılar için sosyal medya markalarının gücü çıkarıldı. Son olarak ise sosyal medya üzerinde etkili kullanım yapan markaların ve faaliyet alanlarının istatistikleri kullanıldı. Bu sıralama SocialBrands verilerine göre düzenlendi ve yayınlandı.

English Home Birinci Sırada

Sosyal medya platformlarında etkili marka kullanımı listelerinde birinci sırada English Home yer alıyor. Ev dekorasyon markası olan English Home interneti ve sosyal medya markacılığını en iyi kullanan marka olarak internet analizlerinde yer aldı. Marka aynı zamanda Nisan ayı ile birlikte Mart ayında da birinci sırada yer alıyordu. Ev dekorasyon adresinin özellikle ev hanımları tarafından oldukça fazla incelenmesi ve kullanılması ikinci sırada yer alan markanın da bir ev dekorasyon markası olmasını sağladı. Madame Coco bu anlamda ikinci sırada en fazla internet ve sanal kullanıma sahip olan adres olarak yer alıyor. Kullanıcılar internet erişimlerini sosyal medya üzerinden en fazla bu iki adres üzerinden yapılıyor.

Filli Boya Kadınlar Gününde Dikkat Çekti

İnternet üzerinde markalardan sosyal medya reklamlarına özel olarak da bir kullanım sıralaması yapılıyor. Bu anlamda en son olarak 8 Mart Günü’nde yapılan reklamlar en çok izlenenler olarak sıraya girdi. Bu anlamda da markayı üçüncü sıraya Filli Boya’nın #AncaBeraber hashtagi ile sunduğu reklam almış durumda. Bunun yanında birçok marka sosyal medya üzerinde kadınlar günü reklamı ile ses getirdi. Bu markalardan bir tanesi de Nıke. Kadın gücünü gösteren reklam ile birlikte oldukça ses getiren markanın sıralaması da oldukça yüksek düzeyler içerisinde yer alıyor. Bunun yanında birçok marka özel güne ayrı olarak reklam yayınlanmasını sağladı. Sosyal medya içerisinde neredeyse her reklamın bu anlamda özel reklamlarını görebilirsiniz.

Başarılı Markalar Seçildi

Sosyal medya üzerinde reklam gücüne sahip olan markalar içerisinde de bir sıralama yapıldı. Bu sıralamalarda başarılı markaların öne çıkardığı reklamlar sosyal medya içerisinde oldukça büyük yer alıyor. Bu alanda Zen Pırlanta başarılı reklamlar arasında 4. Sırada yer alıyor. Özel günlere ayrı olarak çıkardığı reklamlar markanın farklı ilgi görmesini sağlıyor. 5. Sırada ise genel itibari ile Türk Hava Yolları’nın reklamları yer alıyor. Sosyal medya dereceleri oldukça iyi olan markaların indirimleri ve müşteriler ile iletişimleri de sıralama kategorilerinde değerlendiriliyor. Bu anlamda sosyal medya içerisinde en iyi markadalar sıralanıyor. Genel itibari ile ilk onu şu markaların paylaştığını söylemek mümkün; Turkcell, Ziraat Bankası, Mercedes Benz, Uğur Soğutma, Koç Holding. Neredeyse her ay ve her dönem içerisinde bu markalar sosyal medya etkili kullanım adresleri içerisinde birinci sırada yer alıyor.

19 Bin Marka Değerlendiriliyor

Sosyal medya üzerinde performansı ve büyüklüğü ne olursa olsun sayısız marka var. Toplamda etkin olan 19 bin marka bu anlamda en çok dikkat çekenler arasında. Birçok kullanıcı bu 19 bin marka üzerinden kullanımlarını seçiyorlar. Bu nedenle ay ve dönem sıralamasında bu markalar etkin olarak kullanılıyor. Marka üzerinden çıkarılan aynı sıralamar her ay içerisinde farklı olarak ilerleyebiliyor. Ancak bu marka sıralamalarında çok fazla bir farkın olmadığını söylemek mümkün. Gelen itibari ile ilk 10 sırada yer alan marka yer değiştiriyor. Onun dışında büyük farklılık yok.

[Toplam:0    Ortalama:0/5]

Cevap bırakın