Genel

Facebook Liderlik Koltuğundan Kalkmıyor!

Yazar Haziran 13, 2017 Yorum Yok

Facebook 2017 yılının ilk çeyreğini lider olarak tamamladı. Sosyal medya devinin açıkladığı rakamlar platformun hem finansal hem de kullanıcı istatistikleri açısından konumunu güçlendirmeye devam ettiğini gösteriyor.

Facebook’un Kârı Dudak Uçuklattı

Facebook, 6,49 milyon dolar gelir ve 2,6 milyon dolar kar elde ettiğini açıkladı. Yılın ilk çeyreğinde hisse başına 1,88 dolar kazanan şirket, elde ettiği gelirle birlikte borsada %9 değer kazandığını duyurdu. Gelirlerini yıllık kıyaslamada %50’nin üzerinde arttırmayı başaran sosyal medya devi, geçtiğimiz yıllara oranla büyümesini sürdürüyor. Kullanıcı başına gelir rakamlarıysa geçen yılın aynı dönemiyle karşılaştırıldığında %43 yükselmiş durumda.

Karlılık tarafında iyi bir performans gösteren Facebook2 milyar dolar vererek satın aldığı Oculus ve sanal gerçeklik tarafından yıl içerisinde hiç beklemediği kadar kar elde etti. Kullanıcıların Facebook, Instagram ve Messenger gibi platformlarda her gün 1 saate yakın zaman geçirdiği biliniyor. Bu süre uzadıkça şirketlerin kazandıkları rakamlar da aynı oranda yükselişe geçiyor.

Yemek Siparişinizi Facebook Üzerinden Vermek İster misiniz?

Facebook yemek servisine başlıyor! Evet, doğru okudunuz. Şirket yetkilileri tarafından yapılan resmi açıklamaya göre, uygulama ilk olarak Amerika Birleşik Devletleri’nde başlayacak. Yemek siparişlerini Facebook üzerinden vermeye hazırlanan kullanıcılarsa gelişmeden oldukça memnun görünüyor.

Akıllı telefonlar üzerinden gerçekleştirilen uygulamaları işlevsiz bir hale getirmeye devam eden Facebook, Delivery.com ve Slice uygulamalarına ek olarak şimdi de yemek servisine başlıyor. Şimdilik sadece ABD’de kullanılabilir olacak opsiyonun gelecekte küresel çapta yaygınlaşıp yaygınlaşmayacağıysa büyük bir merak konusu…

Facebook’a eklenecek olan yeni seçenekle beraber, direkt olarak uygulamanın ana menüsü üzerinden yakın çevredeki adresler üzerinden sipariş verilebilecek. Sipariş verilecek lokal restoranların listesi üzerinden tamamlanacak olan sipariş kullanıcılara sosyal medyada daha fazla zaman geçirme imkânı tanıyacak. Yemek siparişi vermek istediği restoranı belirleyen kullanıcılar sırasıyla; ödeme şeklini seçecek, adresgirecek ve ödemeyi tamamlayacak. Belirtilen sürede siparişinin kapısına teslim edilmesini bekleyecek olan müşteriler bu süre zarfında paketinin hazırlıklarının hangi aşamada olduğunu da online olarak öğrenebilecek.

Bu özelliğin kullanıma alınmasının ardından yaşanan en büyük sıkıntı, bazı bölgelerde sipariş verecek restoran bulunamaması oldu. Kısa süre içerisinde gelişmesi beklenen listenin, diğer yemek sipariş uygulamalarını tarihin tozlu sayfalarına gömeceğiyse aşikâr…

Facebook Messenger Yeni Özellikleriyle Zengin Bir Görünüme Kavuşuyor

Yeni güncellemelerini kullanıcılarıyla paylaşan Facebook, Messenger uygulamasında beklenen değişiklik için radikal bir adım attı. Yeni tasarımı ve özellikleriyle kullanıcılarının karşısına çıkan Messenger, yenilenmiş haliyle büyük ilgi çekeceğe benziyor. Yeni bir ana sayfa görünümüne hazırlanan Facebook, kullanıcıları heyecanlandıracak yeniliklere doymuyor. Messenger uygulamasını daha kullanışlı hale getirmeyi planlayan sosyal medya devi, yeni güncellemeleri hayata geçirirken tasarım konusunda da uzun zamandır beklenen değişiklikleri ele almayı planlıyor.

İlk değişiklikler uygulamanın ana sayfasında yapılacak. Daha sonra devamı da gelecek olan yeniliklerin mesajlaşma uygulaması üzerinde pratik ancak havalı bir görünüm sağlaması hedefleniyor. Kullanıcıların kendi aralarında daha rahat mesajlaşmasını sağlanmak için başlatılan güncellemeler, öncelikle iOS ve Android kullanıcıları için kullanıma sunulacak.

Facebook’un Başı Dertten Kurtulmuyor!

Facebook’un WhatsApp için verdiği sözleri tutmaması yüzünden aldığı dev tazminat cezası, Avrupa Komisyonu tarafından onandı.Whatsapp numaralarıyla Facebook hesaplarını eşleştirdiği için 122 milyon dolar ceza alan Facebook’un bundan sonra atacağı adımlar merak ediliyor. Avrupa Komisyonu yetkilileri yaptıkları açıklamada “Cezanın diğer şirketler için de bir mesaj niteliği taşıdığını” açıkladı.

Facebook’un 2014 yılında Whatsapp’i 19 milyar dolara satın almasının ardından yaşananlar, Whatsapp numaralarıyla Facebook hesaplarının birbirine eşleştirilmesine kadar gitti. Facebook’un satın alma sürecinde bunu yapmayacağını garanti etmesi sonucu ceza alması da kaçınılmaz oldu.

[Toplam:1    Ortalama:5/5]

Cevap bırakın