Uncategorized

Anketler Sosyal Medyanın Gerisinde

Yazar Mart 23, 2017 Yorum Yok

Sosyal medya üzerinde aktif kullanımlar arasında anketlerde yer alıyor. Birçok firma sosyal medyayı genel olarak müşteri görüşü almak için kullanıyor. Çünkü bu alan içerisinde yapılan anketler ve oylamalar gerçek hayattan daha fazla kişiye hitap ediyor ve daha doğru olarak yanıtlanıyor. Bu nedenle hem firmalar hem de diğer alanlar sosyal medya üzerinde anket kullanımını fazlasıyla kullanıyorlar. Bu alan içerisinde normal konular için dahi anket uygulaması kullanılabiliyor. Son dönem içerisinde sosyal medya anket için en çok kullanıldığı alan tabi ki herkesin tahmin edeceği gibi referandum süreci.

Evet / Hayır Sosyal Medyada Uygulanıyor

Nisan ayında yapılacak olacak referandum için gerçek hayat üzerinde olduğu gibi aynı zamanda sosyal medya üzerinde de uygulamalar başlamış durumda. Evet ve Hayır görüşleri üzerinden sosyal medya üzerinde yapılan anketler normal hayata göre daha fazla kullanılıyor. Çünkü bu alan içerisinde daha öncesinden yapılmış olan anket sonuçları etkili bir şekilde yer alıyordu. Bu nedenle referandum üzerine yapılan anketlerde en çok sosyal medya kullanımları yapılıyor. Kullanıcılar sosyal medya üzerinden referandum üzerine görüşlerini anketler ile yanıtlayabiliyorlar. Bu alanda yer alan anketlerde kullanımların üzerinde isim ve soy isim yazmaması kullanıcıların daha fazla ankete katılmasını sağlıyor. Bu sayede yapılan kullanımlar neticesinde birçok alandan farklı kesimler ile birlikte sonuç öğrenilebiliyor.

Sosyal Medya Anketleri Daha Geniş Kapsamlı

Sosyal medya üzerinde yer alan anketlerin farklı alanlarda yapılan anketlere göre daha kapsamlı olduğunu söyleyebiliriz. Özellikle bu alan içerisinde her kesimden insana hitap ediliyor olması kullanıcılar için oldukça büyük bir avantaj. Bu nedenle sadece referandum için değil aynı zamanda diğer konular için de sosyal medya anketleri kullanılabilir ve bu alan içerisinden kullanıcıların görüşleri anında öğrenilebilir. Kullanıcıların bu nedenle sosyal medya kullanımlarının anketler üzerinden daha fazla olduğunu söylemek mümkün olacaktır. Artık her konuda olduğu gibi bu alanda pratiklik ön planda yer alıyor.

Sosyal Medya Daha Hızlı

Anketlerin yapılması ile birlikte anket sonuçlarının toplanarak analiz edilmesi anket yapılmasından daha önemli. Bu nedenle elektronik ortam gerçek kullanımlara göre daha etkili. Kullanıcılar bu alan içerisinden kullanımlarını anında yapıyorlar. Anketlerin sonuçlarının açıklanması ise daha hızlı olarak gerçekleşiyor. Kullanıcıların cevapladıkları anketler bu şekilde daha hızlı olarak değerlendirilebiliyor. Aynı zamanda elektronik ortam içerisinde yapılan anketlerin aynı zamanda oranlanması da diğer alanlara göre fazlasıyla basit durumda. Bu alan içerisinde analizler anket sonuçları ile birlikte dire olarak yapılabiliyor. Hem belirli firmalar hem de belirli alanlarda görüş bildirecek olan kullanıcılar bu nedenle kullanımlarında sosyal medyayı daha fazla kullanıyorlar. Bu durum oldukça yaygınlaşmış durumda.

Sosyal Medya Her Alandan Tasarruf

İnternet ortamında birçok alanda yapılacak olan anketler yapmak aynı zamanda tasarruf sağlıyor. Birçok kişiye aynı anda gerçek ortamda uygulayacağınız anketler için oldukça yüksek maddiyatlar ödeyebilirsiniz. Ancak bunun için sosyal medyayı kullanmanız böyle bir durumun ortadan kalkmasına neden oluyor. Böylelikle kullanıcılar hem daha ucuza hem de daha fazla kişiye ulaşabiliyor. Sosyal medyanın anket alanı bu nedenle gerçek hayattan daha fazla olarak kullanılabiliyor. Kullanıcıların dikkat edecekleri bu durum üzerinden artık anket işlevlerini internet üzerinden yürütebilirler. Bu sayede daha fazla insanın sosyal medya kullanımı yapmasını da sağlayabilirler. Sosyal medya kullanım amacı bu sayede sadece görüntü paylaşma çerçevesinden çıkmış olacaktır. Bunu dikkate alarak yapacağınız kullanımlar ilerisi için daha faydalı işlere adım atmanızı da sağlayabilir.

[Toplam:0    Ortalama:0/5]

Cevap bırakın